Chia semínka jsou zdrojem energie

Když se před několika lety objevily malé sáčky drobných černých semínek, které místy byly s bílými odlesky, tak nikdo nevěřil tomu, jak se pomalu a jistě vkradou do našich jídelníčků. V dnešní době se již běžně tato zrníčka stala snad nejoblíbenější superpotravinou. Svým způsobem je to dobře, jelikož je to léčivá složka, která působí velmi příznivě na náš organismus. Jedná se o šalvěj hispánskou, která má svůj původ za hranicemi. Latinská a Střední Amerika jí byla domovem. Kdo vyzkoušel jejich účinky, tak dnes již nekupuje po malých gramových sáčcích, ale rovnou zamíří k většímu balení chia semínek https://energiezivota.com/eshop/produkt/superfoods/hubnuti/526-chia-premium-1-kg, které jsou prodávané ve vysoké kvalitě.malinový dezert s chia semínky

Pozitivní vliv na organismus

Pravidelným užíváním chia semínek předejdeme mnoha onemocněním. Jejich specializací je, že i když jsou tak malinká, dokáží na sebe navázat tak velké množství vody, že svůj objem zvětší dokonce až 12 krát. Proto je lepší je před použitím nechat chvíli nabobtnávat. Díky tomu naše tělo získá skvělou hydrataci a to zevnitř, což má přirozeně vliv na fyzickou zátěž. Na druhou stranu semínka jsou bez chuti, tak není problém je využít prakticky kamkoliv a tím do těla dostat neskutečnou bombu energie, kterou v sobě ukrývají. Jen se doporučuje denně užívat maximálně 2 polévkové lžíce. Dají se přidat do jogurtů, smoothie, pudinků, tvarohových dezertů, salátů, ale i  do těsta nebo přímo do různých kaší a cereálií.lžíce chia semínek
Účinky a obsah semínek:

  • Díky obsahu vlákniny prospívají střevům.
  • Velké množství omega-3 nenasycených mastných kyselin prospívá srdíčku, cévám, nervům, našemu imunitnímu systému. Dokonce prospívají paměti a soustředění.
  • Obsahují dvojnásobek draslíku, než například banány a trojnásobek železa, než špenát.
  • Pro posílení buněčné stěny a stavbu pojivových tkání a kostí je potřeba fosfor, zinek, hořčík, sodík a další minerály, což není problém zde nalézt.
  • Jsou bohaté na vitamíny.
  • Stabilizují hladinu cukru a dokonce pomáhají snižovat pocit hladu při dietách.

Výčet je přirozeně ještě delší, že je až neuvěřitelné, co všechno dovedou tak malá semínka.